Serkan Eskalen

SOSYAL MEDYADA STRATEJİ HATALARI

Sosyal medyayı iyi veya kötü yönde kullanan şirketlerden ve markalardan öğreneceğimiz birçok şey var. Eğer elinizde bir strateji ve plan olmazsa hata yapma ihtimaliniz çok yüksektir.

Ve işin kötü yanı, sosyal medyadaki hatalar hızlı yayılır. Richard Meyer markaların sosyal medya da yaptığı 5 yıkıcı hatayı şöyle sıralıyor;

– İlk yapılan hata, otomatik tweet’ler ve iletiler. Yani markanın otomasyon davranışları. Kullanıcıya robot moderasyon tavrı sona ermeli. Tweetdeck ya da Hootsuite kullanıp gelen tüm mention’lara ve bildirimlere kişiye özel cevap verilmesi gerekli. Kontrol mekanizması güçlü ve markanın gözü sürekli açık olmalı.

Alınacak ders: Kontrol kuleni iyi kullan!

– İkincisi markaların ürün ya da hizmetleriyle ilgili bitmek bilmeyen içerikleri. Çok makul ve olması gereken gibi de olsa, karşınızdakinin gerçek bir insan olduğunu unutursanız sürekli aynı şeyi tekrar tekrar söylemeye başlarsınız. Bu durum, etkileşimi de minimum seviyede indirir ve marka bilinirliğini olumsuz etkiler. Sosyal medyada sadece kendinizi anlatarak ve ürünlerinizden bahsederek başarılı olamazsınız.

Alınacak ders: Tüketicinin hayatlarına dokun!

– Üçüncü hata, markanın sosyal medya stratejisini diğer pazarlama stratejilerinden ayrı bir şey gibi düşünmek. Sosyal medya öcü değil. Dijital çalışmalarınızı entegre edin.

Alınacak ders:  360 derece iletişim!

– Dördüncü temel hata şirketin bir sosyal medya stratejisinin olmaması. Strateji silahtır. Eski Yunanca ’da ordu lideri anlamına gelen strategos kelimesinden türetilen strateji kelimesi hedefe yönelmiş planlı eylemler birlikteliğini oluşturur. Ordunuz ile ne yapacağınızı iyi bilin. Sözün kısası markaların ne istediğini bilmemesi ve dolayısıyla ona erişememesi büyük bir dert. Bir hedef ve strateji belirlemek doğru platformlarda, doğru tonu yakalayıp sonuç almayı sağlayacaktır.

Alınacak ders: Silahsız savaşa gitme!

– Beşinci hata ise kişisel ve profesyonel arasındaki dengeyi sağlayamamak. Tüketiciye, Facebook’ta hafta sonunun nasıl geçtiğini sormak abes ve saçma olabilir. Fakat yine de markanın kişileşmesi ve nelerden hoşlandığından bahsetmesi tüketiciyi etkiler. Engagement içerikler ile sayfaya doping etki yapın. Buna ek olarak özgün içerikler paylaşın. Bunun en iyi yolu bir çalışanın gözünden markayı kişiselleştirmektir. Ayrıca kişisel pazarlama iletişiminizi sosyal medyada devreye sokmanızda da fayda var.

Alınacak ders: Etkileşim yarat ve kişiselleş!

Genel olarak markaların yaptığı strateji hatalarını Richard Meyer 5 temel hata ile belirtmiş. Alınacak dersleri burada sıraladım ancak aslında bahsedilmesi ve açıklanması gereken çok nokta var. Sosyal medyada kriz durumlarında, rüzgâr sert eser ve haber bir anda yayılır. Yapacağınız tek bir hata, bir ekran görüntüsünün alınması ve yayılmasıyla sonuçlanabilir.

Markaların yapması gerektiği şeyleri iyi bilmesi kadar, neleri yapmaması gerektiğini de iyi bilmesi gerekiyor.

Harekete geçerken ilkel, plan yaparken stratejik olun.

Yazarın Yazıları
UYGULAMA GÜNCELLEME04 Ekim 2019 Sosyal Kredi Sistemi27 Eylül 2019 HABER GAZETESİ YÜKSELİŞE DEVAM EDİYOR!20 Eylül 2019 SOSYAL MEDYADA STRATEJİ HATALARI13 Eylül 2019 EKRANSIZ DİNLENME CENNETİ07 Eylül 2019 RİTÜEL KIRILIMLAR30 Ağustos 2019 DİJİTAL MİRAS23 Ağustos 2019 Sosyal Medyada Müşterilerinizi Mutlu Etmenin 5 Yolu16 Ağustos 2019 VİDEO PAZARLAMA11 Ağustos 2019 Duyularımızın Sinerjisi02 Ağustos 2019
ANA SAYFA SAMSUNSPOR YAZARLAR SAMSUNSPOR GÜNDEM SİYASET EKONOMİ GÜNCEL SPOR YAŞAM GALERİ VİDEO İLETİŞİM